top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

To Gi or not to Gi

חליפת הג'יו-ג'יטסו נקראת גי או קימונו. הגי הינו בעצם בגד בעל שני חלקים : מכנס ארוך וחלק עליון העשויים בד עבה אשר עומד בעומס המשיכות של יריבי האימונים. צבעו של הקימונו בדרך כלל לבן, שחור או כחול (כיום מייצרים בעוד צבעים רבים ולא שגרתיים כמו אדום, ורוד, צבעי הסוואה וכו). החגורה סוגרת את חלקו העליון של הבגד וצבעה מעיד על רמתו המקצועית של המתאמן ומשך שנות אימוניו. ג'יו ג'יטסו מתורגל עם ובלי גי (ללא גי - תרגול במכנס קצר עם או בלי חולצה). הסיבה לאימונים בשתי אפשרויות הלבוש נובעת מההבדלים בצורת הלחימה שנגזרים מהטבלה הבאה :


ג'יוג'יטסו עם חליפת אימוןג'יוג'יטסו ללא חליפת אימוןניתן לאחוז את חליפת האימון בצורות רבות ובכך לקבע ו/או למשוך את יריב האימון.ישנן מעט נקודות אחיזה ולכן קל ליריב האימונים להשתחרר מאחיזותיך.יש חיכוך רב בינך לבין יריב האימון.תוך זמן קצר, אתה ויריב האימון מזיעים והאחיזות מחליקות.מגוון הטכניקות גדול מאוד.מגוון הטכניקות קטן משמעותית ביחס לאימון עם חליפה.אחוזי ההצלחה של סיום הטכניקות עולה.אחוזי ההצלחה של סיום הטכניקות יורד.ניתן לשלוט על שיווי משקל של יריב האימון בצורות רבות.עקב מגבלות אחיזת יריב האימון, יש מעט אפשרויות לשלוט על שיווי משקלו.לעיתים, מהירות הקרב יורדת עקב קיבועים באחיזות חזקות בחיכוך גדול.רוב הזמן ישנה דינאמיות מהירה.מגוון גדול מאוד של אפשרויות חניקה.מגוון מצומצם יותר של אפשרויות חניקה.טכניקות בעמידה דומות לטכניקות ג'ודו.טכניקות עמידה דומות לטכניקות האבקות.

האימון בשתי האפשרויות חשוב על מנת להבין את ההבדלים וללמוד את ההשלכות לכאן ולכאן. יש לזכור שקל יותר "לתרגם" טכניקות עם חליפת אימון לטכניקות ללא חליפת אימון מאשר להפך. מתאמנים רבים שפושטים את בגד האימון מרגישים זריזים וקלים יותר. 

28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page