top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

עכשיו זה הזמן להתחיל להתאמן - שאול זגהר

עודכן: 1 באוג׳ 2019

״כל ההתחלות קשות״ זו קלישאה שחוקה וככזו יש לה בסיס חזק של אמת. אחד המחסומים העיקריים הוא ההגעה לאימון הראשון. שמענו על הרבה אנשים שמתעניינים באומנות לחימה אבל לא מתאמנים בעצמם. ״אני מבוגר/ת מידי״, ״אני לא יודע/ת כלום״, ״אני אעשה פאדיחות״, ״יתנו לי מכות״, ״אני לא בכושר״ ועוד אין סוף התנגדויות ומחסומים שמונעים מאנשים לעסוק בתחביב בריא ומעצים שמעניין אותם.

חשוב להבין כמה נקודות מרכזיות הקשורות לאומנויות לחימה שיתכן ויסירו כמה התנגדויות נפוצות שעולות לפני הגעה לאימון הראשון.

1 - אומנות לחימה הינו ענף ספורט יחידני. אין קבוצה שתלויה ביכולות שלך ולכן ניתן להתאמן כקבוצה עם מגוון רחב של מתאמנים בעלי ידע ונסיון שונים. בכדורסל לדוגמה (ספורט קבוצתי) שחקן אחד מתחיל יכול להרוס את המשחק לקבוצה שלמה. בהדיפת כדור ברזל (ספורט יחידני) הודף מתחיל לא יפגע ביכולות ההדיפה של הספורטאי המנוסה. לכן אין כל חשש להצטרף לאימון קבוצתי בענף יחידני כמו ג׳יוג׳יטסו ו- MMA.

2 - באומנויות לחימה אין ״נקודת התחלה״. נקודת ההתחלה במסע הינה אינדיבידואלית ומתחילה מהרגע שנכנסת לדוג׳ו בפעם הראשונה ולעולם אינה נגמרת. באימונים הראשונים ילווה אותך מתאמן מנוסה במהלך האימון שיחנוך אותך באופן אישי ויעזור לך ״להיכנס לעניינים״ במהרה וברגל ימין.

3 - ההתקדמות הינה אישית וצריכה להימדד ככזו. יש אנשים גבוהים/נמוכים, שמנים/רזים, חזקים/חלשים ועוד.. לכל אחד ואחת יש רקע שונה, מטען גנטי שונה ורמת השקעה שונה. לא ניתן לקחת קבוצה ולקדם את כולם באותו הקצב באופן אינדיבידואלי כאשר מראש כל אחד מגיע מנקודת פתיחה שונה. יש אנשים שתוך כמה שנים הפכו לאלופי העולם ויש אנשים שמתרגלים כל חייהם אומנויות לחימה בדרך הבודו. מבחן השיפור באומנויות הלחימה אינו כנגד יריב חיצוני כי אם נגד העצמי של האתמול.

4 - עכשיו זה הזמן להתחיל! אם קראת עד לכאן אז הנקודה בסעיף הזה צריכה להיות ברורה לך. לא משנה נקודת ההתחלה (נסיון, גיל, כושר וכו׳) את/ה יכול/ה וצריכ/ה להתקדם ולהשתפר ביחס לעצמך.

193 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page