top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

טרנדים

עודכן: 31 ביולי 2019

יש המון טרנדים קצרים שחולפים. בדרך כלל יש להם גם שמות מגניבים. לא מזמן זה היה גארד תולעת 😏 עכשיו זה אשי גרמי. מחר יכול להיות שמתחרה יקח את אליפות העולם עם איזו הכנעה בסיסית שכולם שכחו ויתן לה שם חדש (או ישן אם כולם שכחו). כמו בכל תחום, גם בג׳יו ג׳יטסו יש את חובבי הטרנדים הקבועים וזה נחמד, וזה גם מה שמפרנס המון אנשים.

פעמים רבות ובאופן טבעי, חובבי טרנדים נוטים לעבור בין טרנדים פנימיים (לאותו התחום) לטרנדים חיצוניים ומבינים שהדבר הבא בלחימה זה בכלל קפואירה, לט׳שבר (לחימה טקטית שעובדת בכל רחוב *כל הזכויות שמורות*) או שבכלל יש גורו שמלמד את כולם איך באמת כולם צריכים לזוז ואז מדלגים ממקום למקום בחינניות.

טרנדים הם בסך הכל פוקוס מסויים וזה חשוב לאבולוציה של כל תחום במקרה הטוב, אבל הם לא הליבה של העשיה. למתחילים קשה להבדיל בין טרנד מגניב לבין אימון טוב וטכני, אבל סימפטומים של תחילת טרנד אפשר לזהות. למשל כשרואים משהו בסגנון של ״הדבר הגדול הבא״, ״העיקרון שהולך לשנות לכם את תפיסת העולם״ וכו׳ ולפעמים תראו גם מילים מודגשות ו/או דיבור בפתוס ו/או משפטים קצרים שחלקם הם פשיטא גמורה ו/או רמיזה על כך שיש עוד הרבה מה ללמוד אבל כרגע נותנים לכם רק הצצה קטנה לתוך עולם, ואם מוצמד לכל זה גורו כריזמטי - כנראה שטרנד לפניכם.

אין תחליף לעבודה חזרתית על בסיס בווריאציות שונות, ספרינג, קבוצה ומאמנים שמשקפים למתאמן את רמתו ואת ה״שטחים המתים״ בו, חוסר נוחות מכל זה וכיף גדול של עשייה. במצב כזה טרנד של ״הדבר הגדול הבא״ הוא בעצם עוד רעש רקע חולף שיהיה קהל שיכנס וחלקו הגדול גם יצא כשהטרנד יגמר.

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page