top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

טכניקות מיוטיוב, חוסמי למידה ומערכת הקשרים - גדעון זגהר

עודכן: 1 באוג׳ 2019

כמו בכל מפגש (כמעט), גם היום אחד המתאמנים ניסה לפני האימון טכניקה מגניבה שהוא ראה ביוטיוב או בפייסבוק. היה ברור כמו ברוב המקרים, שהוא לא יאמץ וילמד את הטכניקה והוא לא יגדיל את הרפרטואר הטכני שלו בספרינג.  למרות שהטכניקה טובה והוא אפילו דייק בביצוע, ולמרות שהוא לא תלמיד מתחיל, יש דבר גדול בהרבה שחוסם לו את הלמידה.

** בואו נדבר לרגע על חגורות לבנות מתחילות ורק אח״כ על למה המתאמן (חגורה סגולה מצויינת) לא מצליח ללמוד. כשמתאמן חדש מתחיל להתאמן, הוא הרבה פעמים רוצה ללמוד טכניקות (במיוחד את המגניבות) אבל אין לו מושג אפילו איך להניח את הגוף על הקרקע באופן סביר. ברור שזה עוד מוקדם. מתחיל צריך לעבוד על הטכניקות הבסיסיות ביותר תוך תשומת לב לשיווי משקל, אופן הפעלת כוח, תנוחת הגוף וכו׳ ולעשות ספרינג עד שהמערכות הנוירוניות שלו יקבלו מספיק פידבק והוא יתחיל להתפנות לחשוב גם על טכניקות להתקפה בין כניעה לכניעה. אנחנו קוראים לשלב הזה - שלב ההישרדות. מתאמן מתחיל לפתח משחק מתוך טכניקות ש״נתפסו״ לו בשלב ההישרדות. כשמתאמן מצליח להכניע בפעם הראשונה בספרינג, הוא ינסה שוב ושוב את אותו כיוון התקפה עד שיצליח וכך הוא יפתח ניואנסים של מקרים ותגובות ברמת המיקרו של אותה התקפה. יש עוד הרבה מה להרחיב כאן אבל בואו נחזור למתאמן שלנו.

** כשניגשים ללמוד טכניקה חדשה, צריך לבדוק האם היא מתחברת למשחק שלי כרגע. אי אפשר ללמוד ברימבולו כשלא יודעים דלריוה גארד. כלומר, צריך לראות אם יש מערכת הקשרים חזקה מספיק בין המשחק שלי לבין המידע החדש, הטכניקה. יכול להיות שאפשר לבצע אותה בצורה טובה אבל אם היא מבודדת מהקשרים, לעולם לא נצליח להגיע למצב כדי להפעיל אותה ולכן לא באמת נלמד.

** אז אם אני רוצה ללמוד למשל סוויפ מסויים שנקודת ההתחלה שלו היא ספיידר גארד אבל המשחק שלי הוא גארד סגור, עלי להתחיל לפתוח את הגארד ולהגיע לספיידר גארד מבלי שיעברו לי את הרגליים. לא פשוט בכלל (במיוחד אם זה דן או אנטון בגארד שלי). וגם אחרי שהצלחתי להגיע לספיידר גארד והיריב דורך לי על הרגל - מה עושים עכשיו?  מערכת הקשרים חזקה משמעותה לא רק לזכור ולבצע את הפרטים לפי הספר (או יוטיוב במקרה הזה), אלא ניסיון ואימון רב. אין קיצורי דרך.

** נחמד להתאמן על טכניקות אקראיות, אבל במקביל, כשאתם רוצים באמת להשתפר, תבחרו בקפידה את הטכניקה הבאה שלכם.  .ונגלה לכם סוד? המאמן כנראה יודע מה הטכניקה הבאה שלכם, אז אפשר לשאול אותו

35 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page