top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

האם זה לוגי להיות מתאמן רק לא-גי?

חליפה בג׳יוג׳יטסו (גי) כן או לא?

אתחיל מהסוף ואומר שברור שכן! עצם השאלה נשמעת לי כמו חוסר הבנה בתחום וכשזה מגיע מאדם שמתאמן ו/או מבין בתחום זה בכלל נשמע לי מוזר. אני לא מכיר תופעה של אנשי ג׳יוג׳יטסו שמקטרגים על הנו-גי. מבחינתם יש אימון עם גי ואימון ללא גי ושניהם יחד מרכיבים את הג׳יוג׳יטסו.

מצד שני צצים מידי פעם אנשים "חלקלקים" שרוצים להתגלגל רק כמו צלופחים ללא נקודות אחיזה ומקטרגים על חלק עיקרי מהג׳יוג׳יטסו - זה עם הקימונו. לרוב זה מגיע מאנשים בעלי יתרונות פיזיים. פשוט קל יותר להסתדר ללא טכניקה בעזרת אתלטיות וכוח כאשר אין גי אז למה שאני אשים גי ואהיה "פחות טוב"?

ההבדל במשחק בין ג׳יוג׳יטסו עם גי לבין נו-גי הוא משמעותי ברגע שיורדים לעומק הדברים ושני הסגנונות משלימים זה את זה. בג׳יוג׳יטסו עם גי יש משמעותית יותר טכניקות, יותר נקודות אחיזה, יותר חיכוך, יותר הכנעות. כאשר מתאמנים עם חליפה משפרים את ההגנה בצורה היעילה ביותר! כאשר לא ניתן סתם להתפוצץ מפוזיציות וצריך להשמר מיותר הכנעות לומדים את ההגנה בצורה האופטימלית. במשחק הנו-גי הרבה יותר קשה לקבע את היריב ולסגור הכנעה מכיוון שיש פחות נקודות אחיזה, הכל יותר חלק ויש פחות אופציות התקפה. לכן משחק הנו-גי מאוד משפר ההתקפה והסיומות.

נקודה למחשבה: כל לוחמי הצמרת בUFC מתאמנים גם עם גי ללא קשר לרקע שלהם. למה בעצם? הרי הם מתכוננים לקרב ללא חליפה.

לסיכום זכור - אין שום דבר לוגי בלהיות איש "לא גי".


177 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page