top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

איך נראה אימון אומנויות לחימה באוקטופוס אקדמי

עודכן: 1 באוג׳ 2019


באוקטופוס אקדמי אנו מתאמנים אימונים ספציפים בכל אחת מהתמחויות של אומנויות הלחימה. אימון ג'יו ג'יטסו מתקיים עם גי ואימון MMA מתקיים עם בגדי ספורט נוחים וציוד מגן הכולל כפפות, מגני שוקיים, מגני מפשעה, מגן שיניים וקסדה המתאימה לאימונים מסוג זה. אופי וסדר האימונים שונה ולכן נחלק את תיאור האימונים לשניים:

אימון ג'יו ג'יטסו – אורך האימון משתנה ובין שעה לשעה וחצי. מתחילים בישיבה על הברכיים, בשורה מול המאמן. עוצמים עיניים ושמים לב למצב. לאחר כמה שניות עד דקות פותחים עיניים ומתפזרים על המזרן. כל מתאמן ג'יו ג'יטסו מבצע את החימום הקבוע מול המאמן. חימום זה עורך כעשר דקות ובמהלכו בדרך כלל המאמן מעדכן או מציג רעיון ומדבר עליו. לאחר החימום מתגלגלים ומבצעים תרגילי תנועה בהתקדמות בכיוון אחיד. התלמיד החדש מקבל הדרכה אישית לאופן ביצוע הגלגולים. השלב הבא הוא החלק הטכני של תרגילי הלחימה בג'יו ג'יטסו. המורה מדגים מצב קרבי מסויים ודרך לשיפור עמדה ממצב זה. כל שבוע המצב הקרבי משתנה. התלמידים מתרגלים האופן איטי וחלש את הטכניקה ויתכן שבאותו שיעור יהיו כמה טכניקות בעלות הקשר מסויים. חלקו העיקרי והארוך ביותר באימון יהיה קרבות האימון (ספרינג או רנדורי). המורה מחלק צמדים של תלמידים על פי שיקוליו ובהשמע סימן מתחילים להלחם אחד בשני לפי חוקי הג'יו ג'יטסו. לחימה באימון תהיה תמיד באופן חברי, ללא כוונה להזיק לבן הזוג ובמטרה ללמוד ולהשתפר. קרבות האימון מתבצעים בסבבים של שש עד עשר דקות שלאחר כל קרב אימון התלמיד יכול להחליט האם הוא רוצה לנוח או להמשיך עם בן/ת זוג אחר שהמורה יקבע לו. אם התלמיד לא בכושר הוא יוכל רוב הזמן להתבונן בקרבות אימון של תלמידים אחרים ובכך ללמוד. בסוף האימון מתישבים חזרה בשורה, מסדרים את בגד האימון אומרים תודה רבה וקדים קידה.



אימון אומנויות לחימה משולבות (MMA) – אורך האימון משתנה ובין שעה לשעה וחצי. מתחילים בישיבה על הברכיים, בשורה מול המאמן. עוצמים עיניים ושמים לב למצב. לאחר כמה שניות או דקות פותחים עיניים ומתפזרים על המזרן. כל תלמיד MMA מבצע את החימום הקבוע מול המאמן. חימום זה עורך כעשר דקות ובמהלכו בדרך כלל המאמן מעדכן או מציג רעיון ומדבר עליו. לאחר החימום מתגלגלים ומבצעים תרגילי תנועה בהתקדמות בכיוון אחיד. התלמיד החדש מקבל הדרכה אישית לאופן ביצוע הגלגולים. משלב זה, עולים על ציוד מגן חלקי או מלא וכל אימון נראה שונה. ישנם אימונים המתמקדים על איגרוף או איגרוף תאילנדי. ישנם אימונים שמתמקדים בהטלות לקרקע או המנעות מהטלות של היאבקות או ג'ודו. וישנם אימונים שמתמקדים על לחימת קרקע של ג'יו ג'יטסו עם או בלי מכות. לפעמים המאמן מעדיף לא להתמקד ולכלול את כל המרכיבים באימון אחד. בכל התמקדות ישנם אפשרויות רבות לאימון וטכניקות רבות אך ישנם עקרונות שנשמרים תמיד באימוני MMA: תמיד תהיה התיחסות קרבית רחבה ללחימה, תמיד מתאמנים באופן בטיחותי וחברי, ותמיד מזיעים ומחייכים. באימוני MMA אנו נעזרים בציוד נוסף כמו שקי איגרוף, פדים ופוקוסים, על מנת לאפשר אימון ממוקד, מציאותי ובטיחותי. כל אימון יכלול קרבות אימון. קרבות אילו יכולים להיות ממוקדים לתחום ומצב קרבי מסויים או להכיל את כל מרכיבי הקרב. לחימה באימון תהיה תמיד באופן חברי, ללא כוונה להזיק לבן הזוג ובמטרה ללמוד ולהשתפר. בסוף האימון מתישבים חזרה בשורה, מורידים ציוד מגן, אומרים תודה רבה וקדים קידה.



120 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page