top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

מאסטר ריקרדו דה לה ריוה

עודכן: 1 באוג׳ 2019

מאסטר ריקרדו דה לה ריוה נולד בריו שבברזיל, בן להורים שעלו מספרד. בשנת 1980, בהיותו בן 15, החל להתאמן בג'יו ג'יטסו ברזילאי בהשפעת חבר קרוב (ויניסיוס מרקוס). דה לה ריוה, שהיה נער צנום וחלש החל להשקיע באימונים בבית הספר של מאסטר קרלסון גרייסי ועם נבחרת הלוחמים שלו. דה לה ריוה, שהיה קטן וחלש מכל הלוחמים בבית הספר לג'יו ג'יטסו, מצא עצמו רוב הזמן, שוכב על הגב ומנסה להפוך את יריביו לאימונים. לאחר תקופת אימונים לא ארוכה, כישרונו של דה לה ריוה בג'יו ג'יטסו איפשר לו לאלתר ולהמציא מהלכים מתוך המצבי הנחיתות שבהם הורגל. משחקו בקרבות האימונים ובתחרויות היה להפוך את יריביו על גבם (סוויפ) ולאחר מכן להתקיף ממצב עליון. מתוך נסיונותיו, הוא המציא את "דה לה ריוה גארד". בתי ספר רבים של ג'יו ג'יטסו ברזילאי שמעו על הגארד שלו ובמהרה ה"דה לה ריוה גארד" הפך לסגנון לחימה קלאסי שפתח אפשרויות התקפיות רבות וחדשות ללחימה מהגב. זה גם הפך לסימן המסחרי שלו בעולם.

עד שנת 1986, מאסטר ריקרדו דה לה ריוה שימש כיד ימינו של קרלסון גרייסי ועזר באימונים כמורה. בתקופה זו הוא לימד בין היתר את מורילו בוסטמטה, מריו ספרי, ווליד יסמאיל, ועוד לוחמים רבים וידועים. בשנת 1986 הוא קיבל את החגורה השחורה (בדרך כלל תקופת האימונים לחגורה שחורה באימונים סדירים כל יום הינה 10 שנים).

בין התחרויות שניצח בתקופה שמיד עם קבלת החגורה השחורה היו מול יריבים כבדים ממנו בכמה קטגוריות משקל. מהם היו רויס גרייסי, רולקר גרייסי ופעמיים ניצח את רויילר גרייסי שהיה במשקלו.

בשנת 1998, מאסטר דה לה ריוה הפסיק להתחרות כשמאחוריו יותר מ 900 קרבות מקצועיים ו 7 אליפויות עולם בהם זכה. את זמנו הקדיש לתלמידיו שחלקם זכו גם כן באליפויות עולם של ג'יו ג'יטסו ושל MMA. בין תלמידיו נמנים : מרסלו גרוסו, האחים נוגירה, וכו.

בשנת 2002 כשהיה בן 37, מאסטר ריקרדו דה לה ריוה נלחם באליפות העולם בג'יו ג'יטסו מול יריבים שהיו צעירים ממנו ב 10-15 שנים והפסיד בחצי נקודה לאלוף העולם של אותה שנה.

תלמידיו של המאסטר מלמדים במקומות רבים בעולם והוא מוזמן להעביר סמינרים במשך כל השנה. רפרטואר הטכניקות שלו נמצא כל הזמן באבולוציה מתמדת ובהתפתחות גוברת. ניסיונו הרב ואופיו החמים עשו לו שם של אחד מחמשת לוחמי הג'יו ג'יטסו הבולטים בכל הזמנים.

אנו באקדמיה לג'יו ג'יטסו ו MMA ישראל, גאים להיות השלוחה הישראלית של משפחת דה לה ריוה ג'יו ג'יטסו ולזכות בקשר חברי ומקצועי ישירות עם המאסטר ועם תלמידיו בכל העולם.

125 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page