top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

לקראת חזרה לשגרה - היגיינה וכללים


באופן כללי נגיף הקורונה יכול לעבור בין בני אדם בדרכים של מגע ישיר, מגע עם הפרשות, או הדבקה טיפתית דרך רוק וריריות. ברוב המקרים באדם הבריא זה גורם לזיהום בדרכי הנשימה, לרוב זיהום קל, אך בחולה מבוגר בעל מחלות רקע נלוות הופעת התסמינים עלולה להיות קטלנית...


הבעיות הן :


1. זה נגיף שהוא ככל הנראה מדבק יותר מנגיפים אחרים

2. עולם הרפואה עדיין לא מכיר מספיק את פעילות הווירוס מבחינה אימונולוגית וגם לא טיפולית

3. לקורונה, בניגוד למספר נגיפים אחרים, עדיין לא קיים חיסון...


הדרך הטובה ביותר לשמור על הבריאות היא לנסות להימנע מחשיפה לקורונה, אך כיוון שזה כמעט בלתי אפשרי – בסופו של דבר מרבית האוכלוסייה הבריאה תיחשף לנגיף תוך ייצור נוגדנים עצמוני, וכך למעשה גם לאחר הדבקה – הגוף יתגבר על הנגיף ויישאר בריא. (בשאיפה שלא יהיו 'הפתעות' / זנים נוספים) התקווה היא שבעתיד לאחר שיימצא טיפול ברור / חיסון- הנגיף לא יהווה סיכון לאף אדם (אמן)


כללי התנהגות כלליים במועדון (יתכן ויכולו שינויים בהתאם להתפתחות המצב והידע על הנגיף)


ראשית יש לשים לב לציוד האישי – על כל מתאמן לשמור על הביגוד האישי שלו סגור בתיק או בשקית, ולא זרוק יחד עם ציוד של אחרים.


יש לשים לב לרחיצת ידיים כשנכנסים למועדון (ולכל מקום בימינו) ולהקפיד על ייבוש הידיים במגבת אישית, ולא במגבת משותפת. רחיצת ידיים צריכה להיות עם סבון, למשך כ 15 שניות כדי שתהיה אפקטיבית, וחובה לייבש ידיים אחריה.


בכניסה לאימון עצמו – יש לחטא ידיים עם ספטול / אלכוהג'ל עד לייבוש מלא של האלכוהול / ג'ל

שימו לב – חומר החיטוי לא נועד לחיטוי ציוד, ולא לחיטוי כל הגוף\הפנים- אלא אך ורק לידיים !


במהלך האימון יש לעבוד בצוות קבוע / זוג / או מספר מצומצם של אנשים שרק איתם באים במגע


בכל מגע עם רוק, נזלת, וכו' – יש לעלות לשירותים ולקנח בטישו ולא בשרוול או ביד... במידה והיד נגעה בהפרשות באף או בעין – יש ללכת ולשטוף ידיים...


אין להיכנס למזרון עם רגליים רטובות, על כל מתאמן לדאוג לכפכפים וייבוש רגליים לפני כניסה.


אין להגיע לאימון כאשר יש תסמיני חולי כלשהם (שיעול, צינון, חום)


יש לחבוש כל שריטה או פצע בעור, שלא יהיה חשוף למגע עם אחרים


באחריות המאמן - לדאוג שיהיה מספר מצומצם של מתאמנים בכל אימון (על אף שזה אומר פחות אימונים בשבוע לכולם בשלב זה). כמו כן עליו להקפיד לחטא את המזרונים עם כלור בין אימון לאימון.

יש כאן עניין מאוד חשוב של לקיחת אחריות אישית! אף אחד לא יכול לדאוג לשמירה על כללי הבטיחות והנהלים של כולם - אלא כל אחד צריך לדאוג לעצמו.


-מי שנחשף לחולה קורונה או נבדק לנגיף לא יכול להגיע לאימונים עד שתוצאות הבדיקה שלו יהיו שליליות

-מי שגר עם בני משפחה הנמצאים בסיכון – צריך להחליט כיצד הוא פועל בתקופה זו של חוסר וודאות, שוב זה עניין אישי נתון להחלטה של כל אחד


לכלל המתאמנים - כדי להימנע מחשיפה של בני הבית הגרים איתכם – יש להקפיד על הכללים בבית: מייד עם ההגעה, יש לחלוץ נעליים, להסיר בגדים, לשים את כל ציוד האימון בכביסה, ולרחוץ ידיים היטב בטרם מתקרבים לבני המשפחה (כמו כל איש צוות רפואי / עובד חיוני, שחוזר לביתו לאחר משמרת).


באימונים משותפים קיים סיכון מוגבר להדבקה. נקודה. מבחינה רפואית כנראה שגם אם נדבקנו - נחלים, וכנראה שלא נגיע למצב של סיכון פיזי אמיתי אך אין לדעת באמת, כי המידע עדיין לא ברור.


מי שמחליט להתאמן לוקח את האחריות לבריאותו, ממש כמו שמי שנוהג בכבישי הארץ, לוקח על עצמו את האחריות לנהיגה. (וגם זה סיכון לא מבוטל)

רק בריאות לכולנו !!!

221 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page