top of page
  • תמונת הסופר/תשאול זגהר

הגיים פלאן הראשון בהסטוריה - דוד וגוליית - שאול זגהר

עודכן: 1 באוג׳ 2019

פבואר 2018


ברוב הפרשנויות והסיפורים ששמעתי על דוד יחסו לו מיימדים של איש קטן וצנום. אין ספק שגוליית היה מפלצתי לפי הסיפור, האיש הכי גדול ומפחיד שתואר בתנ״ך. יחד עם זאת דוד עצמו היה איש גדול וחזק מאוד! כאשר דוד הציע את עצמו לדו קרב נגד גוליית הוא סיפר שאומנם אין לו נסיון לחימתי רב אבל כרועה צאן הוא נלחם בדב ובאריה והביס אותם. 🐻🦁 כאשר שאול השתכנע לשלוח את דוד לקרב הוא הציע לו את שריון הקשקשים האישי שלו ודוד סרב בנימוס עם התירוץ שהוא אינו לוחם ושאלוהים איתו וישמור עליו (בתכלס הוא פשוט לא תכנן להלחם בטווח הקרוב ולא רצה להיות כבד בתנועה.) עכשיו ידוע ששאול נבחר להיות מלך מכיוון שהיה גבוהה משכמו ומעלה מכל העם - איש גדול מאוד. אם הוא הציע את השריון האישי שלו לדוד אין סיכוי שדוד היה קטן קומה. הבלבול שנוצר לגבי מיימדיו של דוד נובע לטעמי מהעובדה שדוד תואר כאדם צעיר מאוד וללא נסיון בלחימה בעוד שגוליית תואר כלוחם הכי טוב ומפחיד שקיים.

כאן נכנס הגיים פלאן הראשון בהסטוריה! דוד ידע שבלחימה קונבנציונלית אין לו סיכוי נגד גוליית. לשחק את המשחק של גוליית יביא לתוצאה אחת ברורה וכואבת. לכן דוד תכנן תוכנית קרב ערמומית שתביא את היכולות שלו למשחק ותבטל את היכולות של גוליית. דוד לא ידע להשתמש בחרב אבל כרועה צאן הוא היה צלף מעולה במקלע!🎯 לפני הקרב דוד ירד לנחל ובחר 5 חלוקי נחל מובחרים. אח״כ הוא ניגש לקרב עם מקל, מקלע ו5 אבנים אווירודינמיות מובחרות בכיס. בלי חרב, בלי שריון ובלי שום דבר שיפריע לו להיות דינאמי ולכוון בנוחות עם המקלע. דוד ידע בדיוק איך הוא רוצה לנהל את הקרב הזה. מצד שני מגיע גוליית עם השריון הכי עבה וחזק וחרב הכי חדה ואיכותית! רועה צאן עם מקל נגד הלוחם הכי מאובזר ומאומן בצבא - זה לא קרב, זה שחיטה!

גוליית נעלב ושואל את דוד: ״מה אני כלב שאתה בא אלי עם מקל?״ ודוד ישר מתחיל עם הטראש טוק ומנבא לגוליית הפסד מר - דוד לגמרי בראש של גוליית עכשיו. מכאן גוליית כבר מתחייב להתקפה בזעם ושוכח להתגונן. מרוב זעם ורצון לסגור מרחק גוליית אפילו לא הוציא את החרב מתערה.

הוא מסתער לעבר דוד עם כל הברזלים שהוא סוחב ודוד פשוט מכוון אבן עם המקלע ומוריד את גוליית. לא ברור אם זה קרה בנסיון הראשון או החמישי ומאיזה טווח דוד שלף את המקלע וזרק את המקל, אבל אחרי שזה קרה דוד ניגש לגוליית וערף לו את הראש עם החרב שלו. נוקאווט של תוכנית קרב מושלמת בין שועל קרבות ותיק לבין אפ אנד קאמר בקרב הבכורה.

נ.ב דוד קנה בקרב הזה המון כוח פוליטי. מעבר להילת הניצחון והכרעת הקרב לטובת עם ישראל הוא הפך את זה לסוג של הוכחה שאלוהים איתו. הוא ניבא מראש את הניצחון ומראש דיבר על זה שאלוהים איתו. גם בקרב עצמו הוא גרם לגוליית לקלל את האלוהים במטרה להיות ״מגן שם שמיים״ בנוסף להיותו ״מגן העם״. משם הוא כבר נכנס לראש של שאול וניצח גם אותו בזירה הפוליטית אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת 🙂

נ.ב 2 בפעם הבאה נדבר על הלואוקיק הראשון (שׁוֹק עַל יָרֵךְ), על המצאת ה"מאטה ליאו" ע"י שמשון הגיבור ועל הטכניקה הסודית של משה שביצע על המצרי המכונה "וַיַּךְ". 😉

102 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page